Op weg naar Trondheim! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu Op weg naar Trondheim! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Trondheim!

Door: Wendi

Blijf op de hoogte en volg Wendi

20 Februari 2017 | Noorwegen, Bergen

Hallo mensen!

Dank voor jullie medeleven met mij en mijn luidruchtige kamergenoot :-) Vannacht had ik gelukkig een wat rustigere nacht: ze kwam deze keer om 12 uur aan, dus ik was nog wakker, en al snurkte ze gezellig door en ging ze vroeg weg, heb ik toch nog aardig kunnen slapen. Even een geluid maken zodat ze omrolt en ophoudt met snurken werkte goed. Ik had ook de luxe om vanochtend uit te slapen: nadat ze vertrokken was ben ik weer in slaap gevallen.
Het was ook vandaag weer erg regenachtig (als in: het stopte gewoon niet met regenen) in het mooie Bergen, dus ik heb maar rustig aan gedaan met inpakken. Het weer beïnvloedt de boel toch wel: je gaat natuurlijk niet vrijwillig de hele dag over straat struinen als het met bakken uit de hemel komt. Toch heb ik wel weer genoten vandaag! Ik heb een vismarkt gezien (een iets kleinere versie van wat ik eigenlijk in de planning had: die is alleen in het zomerseizoen open... XD) en daar gezellig koffie en thee gehesen :-) (opvallend: ze hebben veel Twinings thee (mijn favoriete, ENGELSE!!! thee) hier!).
Na nog wat in het toeristen info centrum te hebben rondgehangen en wat winkeltjes te hebben bekeken, kon ik inchecken bij de boot! Met een postboot (die gaat altijd en brengt dus letterlijk de post rond in de fjorden. Je kunt voor een zeer redelijke prijs mee!) ga ik het regenachtige Bergen verlaten en naar Trondheim toe. De weersvoorspellingen hier op de boot geven aan dat het morgen bij Ålesund, ongeveer halverwege mijn trip, al veel beter moet zijn! De boot gaat fjord in, fjord uit etc. Nogmaals dank voor de tip, Marco! :-) Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal ga zien onderweg! Het zal wel weer een drukke dag voor mij camera worden morgen.
Om 18.00 uur was mijn hut klaar voor mij om te betreden. Een eenpersoons hut met eigen badkamer. Ik moet zeggen dat ik toch ook wel heel blij ben met de kamer voor mezelf hebben. Het slapen met anderen op een kamer is niet verkeerd hoor, en je weet natuurlijk ook van te voren dat het kan gebeuren dat je geluiden van anderen hoort (dat is volgens mij vaker wel dan niet zo XD), maar het feit dat niemand je gaat storen is ook wel heel erg plezierig. Ik heb straks alleen nog twee treinreizen waarbij ik niet alleen slaap (maar een treinreis is ook wel weer een heel ander verhaal dan een stilstaand hostel...).
Op de boot is ook van alles te doen: er zijn restaurants (mijn ontbijt zit er voor beide nachten bij in! Ik heb gelezen in de info dat het traditioneel Scandinavisch is, dus we zullen het zien!), een bibliotheek, een panorama lounge, storytelling en een aantal buitendekken. Dus vermaak genoeg!
Ik heb net zeer creatief thee gezet door heet water uit de kraan te laten komen en daar mn theezakje in te doen (net als op de camping als je geen waterkoker bij je hebt :-) ).
We varen zometeen weg, dat schijnt zeer de moeite waard te zijn om te bekijken, dus dat ga ik zo doen.

Ik hoop dat ik morgen veel moois zie en dat ik het kan vastleggen!

Xx

  • 20 Februari 2017 - 22:29

    Mam:

    Lieve Wendi, een bijzondere boottocht met mooi uitzichten toegewenst.
    Welterusten voor nu!

    Groetjes, mam

  • 21 Februari 2017 - 11:54

    Gerhard:

    Wendi geniet van je reis en de fantastisch mooie omgeving, ben benieuwd naar je reisverslagen en je verhaaltjes.

    Groetjes
    Gerhard

  • 21 Februari 2017 - 16:43

    Appie:

    Gaaf man!! Beetje een late reactie, want je bent al lang onderweg haha! Maar ja, super nice fjord in fjord uit. Ik ben benieuwd naar je ervaring en foto's!

    Have fun poepie xxx

  • 21 Februari 2017 - 21:06

    Chantal :

    Hey Hey,
    Mooie foto's weer hoor. Wel jammer dat het zo regent daar. Bij ons is het ook niet droog deze week..helaas
    Ben benieuwd nog naar je volgende verhalen
    Xx-jes

Tags: Boot, Regen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendi

Bures! Haha, dat is Saami voor Hallo! Nu, in mijn tussenjaar, ga ik een langgewenste reis richting het verre noorden maken. Ik heb altijd graag de magie van Scandinavië willen beleven en ik hoop dat ik dat de komende twee weken waar kan maken! Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal tegen ga komen in en op weg naar het verre noorden van Noorwegen en Zweden. We zullen het beleven!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 86433

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Trip richting het Noorderlicht

Landen bezocht: