Morgenstemning in Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu Morgenstemning in Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu

Morgenstemning in Bergen

Door: Wendi

Blijf op de hoogte en volg Wendi

19 Februari 2017 | Noorwegen, Bergen

Dag mensen!

Ja, Morgenstemning hier in Bergen. Helaas kreeg ik de zonneschijn die ik in dat muziekstuk altijd hoor niet echt mee: het heeft, afgezien van een half uurtje in de middag, de hele dag geregend.
Ook had ik een wat hobbelige nacht (nee, get your mind out of the gutter!): één van mijn kamergenoten kwam om half twee vannacht binnenzetten op een niet al te rustige manier en begon daarna luid te snurken. De andere kamergenoot sliep er gewoon doorheen (hoe dan?!)! Vanavond de laatste nacht met (een) ander(en) op een kamer (behalve in de trein dan).
Dit alles mag de pret niet drukken: ik heb een mooie dag gehad in Bergen. Ik ben met de fløibanen (een treintje dat ongeveer 300 meter stijgt binnen 5 minuten) omhoog gegaan. Het was natuurlijk slecht weer, dus het uitzicht op de stad heb ik niet gehad, maar daarboven was het wel mooi om een beetje rond te wandelen en foto's te maken en warme chocolademelk op een schapenvacht (of buffel... I don't know...) te drinken.
Daarvoor heb ik nog even de haven bezocht om te koekeloeren waar ik morgen voor mijn boottocht naar Trondheim moet zijn. Als je dan over straat loopt merk je wel dat het hier écht zondag is. Behalve eettentjes, 7elevens (kleine winkeltjes met wat te eten en te drinken die op elke hoek van de straat zitten. Net als in Stockholm zoals Lotte mij vertelde!) en ongeveer 3 souvenirwinkeltjes is er niet veel open. Ik ben natuurlijk ook wel een beetje "spoiled" door London, waar alles altijd open is en waar je niet hoeft na te denken over welke dag het nou eigenlijk is. Er loopt ook bijna niemand over straat (behalve een aantal toeristen zoals ik).
Maar ik heb nog wel mooi door Bergen gelopen en veel van de typische houten huizen gezien.
De Noren houden erg van zoetigheid (zo las ik ook in reisgidsen). Zoals ik al schreef zijn er veel 7elevens, en bij mijn avondeten had ik een drankje genaamd "Villa": ziet eruit als Rivella, smaakt naar bubblegum... XD
Ik heb Grieg nog niet de groeten kunnen doen, haha! Ik ben bang dat ik zijn huis (deze keer! Misschien kom ik nog wel een keer terug) niet ga zien: het is vrij ver uit het centrum en ik zou er dus met bus en tram en te voet heen moeten, en gezien de weermannen voor morgen niet veel anders dan vandaag voorspellen, denk ik niet dat ik er heen ga. Morgen zou ik nog wel graag de vismarkt willen zien en wat door de stad lopen. Ik kan vanaf 16.00 uur op de boot: dat is de "main event" van morgen. Hij vertrekt 's avonds pas, maar zo'n boot is altijd leuk om alvast te bekijken en te verkennen.
Hopelijk heb ik vanavond een wat rustigere nacht; gelukkig kan ik uitslapen :-)

Xx

  • 19 Februari 2017 - 22:40

    Lotte:

    Heyhey!
    Vervelend van je luide kamergenoot 's nachts :/ Maar fijn om te horen dat je een mooie dag hebt gehad in Bergen! Het ziet er mooi uit op de foto's :)
    Wat grappig dat de 7elevens ook bekend zijn in Bergen haha :D (idd net als Stockholm!)
    Veel plezier morgen!
    Xx

  • 19 Februari 2017 - 23:37

    Appie:

    Hiya!

    Echt balen van het weer, maar het heeft ook wel weer wat (op de foto's tenminste) en helaas, die arme oude Grieg toch.. dat hij jou toch weer mis moet lopen. Ik ben heel erg benieuwt hoe je het op de boot gaat hebben! En of je het noorderlicht gaat zien, ik hoop van wel, zou erg gaaf zijn!

    Have lots of fun tomorrow XXX Je mattie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendi

Bures! Haha, dat is Saami voor Hallo! Nu, in mijn tussenjaar, ga ik een langgewenste reis richting het verre noorden maken. Ik heb altijd graag de magie van Scandinavië willen beleven en ik hoop dat ik dat de komende twee weken waar kan maken! Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal tegen ga komen in en op weg naar het verre noorden van Noorwegen en Zweden. We zullen het beleven!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 86440

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Trip richting het Noorderlicht

Landen bezocht: