Treinreis naar Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu Treinreis naar Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu

Treinreis naar Bergen

Door: Wendi

Blijf op de hoogte en volg Wendi

18 Februari 2017 | Noorwegen, Bergen

Hello peeps!

Na twee dagen in de Noorse hoofdstad (ik heb er natuurlijk nog lang niet genoeg van gezien; ik wil zeker nog wel een keer terug!) ben ik nu aangekomen in Bergen: de poort naar de fjorden en de stad van de componist Edvard Grieg. Vanochtend vroeg met de eerste metro meegegaan naar SentralStasjon Oslo en van daaruit met de trein naar Bergen. Omdat ik zo vroeg wegging kreeg ik ontbijt/ lunch mee met onder andere een tube kaviaar en makreel in tomatensaus... In Oslo lag al aardig wat sneeuw, maar in de middle of nowhere tussen de stations van de treinlijn in was alles wit! Ik reed door bergachtige landschappen, kwam een heleboel meren tegen, heb deels bevroren watervallen en beekjes gezien en in een minuscuul dorpje zelfs nog een paar StormTroopers XD. Ook waren er Pippi Langkous huizen in overvloed. Het is een hele rit: ruim 450 km van Oslo tot Bergen en in totaal, met de busreis ivm werkzaamheden erbij, zo'n 7,5 uur onderweg. Dat ging ook smooth: de trein stopte in Voss, ongeveer 100 km voor Bergen, en daar stapten we met z'n allen in de bus. Dat doet de NS niet na, hoor (krijg je vervangende bussen voor je treinreis en dan stopt ie niet bij jouw halte! "Nee, we gaan in één keer door." - "Hoezo je gaat in één keer door?! Hoe kom ik dan thuis?!")! Binnen 10 minuten zat iedereen in bussen en reden we verder richting het westen. Waar het tijdens de treinreis nog bedekt was met een dik pak sneeuw, werd het dat laatste stuk steeds minder wit en (helaas) ook steeds natter. Het regent ontzettend hier nu! Maar: ik kom uit Nederland, ik ben wel wat gewend :-).
Ik heb vandaag nog niet veel van Bergen kunnen zien. Vanuit mijn kamer kijk ik op, wederom, Pippi Langkous huizen die tegen de berg op zijn gebouwd en op mijn weg naar wat te eten ben ik langs de haven gekomen. Wat me wel opvalt is dat hier in Noorwegen alle winkels en musea (restaurants en supermarkten niet) om 16.00 dicht zijn! Ik heb me door een kamergenoot in Oslo laten vertellen dat dat komt doordat het nu winterseizoen is...
Morgen hoop ik het huis van Grieg te zien, en ook dat ik met de Fløibanen omhoog kan gaan naar het uitzicht over Bergen en zee! We zullen zien hoe het met het weer gaat en wat ik ga doen!

Hei då!

Ps. Bedankt voor al jullie leuke reacties! Erg leuk en fijn om te lezen :-)

  • 18 Februari 2017 - 21:44

    Mam:

    18 februari 2017 (treinreis naar Bergen)
    Hoi Wendi,

    Wat is het fijn om jouw reisdagboek te kunnen lezen. Je schrijft fantastisch.
    Je hebt na een paar dagen al veel bijzonders gezien en meegemaakt; deze herinneringen en
    ervaringen blijven altijd bij je.
    Ik wens je morgen in Bergen een leuke dag.
    En niet te vergeten te vermelden: ik ben heel trots dat je deze reis maakt, super knap!

    Veel liefs, mam

  • 19 Februari 2017 - 09:52

    Oma:

    Dag Wendi
    ik heb je verslag gelezen dat is wel mooi lijkt
    net of je zelf ook een beetje meegaat
    ik hoop dat je vandaag mooi weer hebt
    dan kun je weer lekker genieten
    groetjes Oma

  • 19 Februari 2017 - 12:56

    Appie Je Weet Zelf:

    Hey poepie!

    Leuk dat je het naar je zin hebt (op de regen na dan)!! Lets hope for some sunshine ^.^
    Doe Grieg maar de groetjes van me!

    XXX

  • 21 Februari 2017 - 20:56

    Chantal:

    Hey meid,
    Ziet er heel cool uit hoor. Ben echt jaloers

Tags: Trein, regen, uitzicht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendi

Bures! Haha, dat is Saami voor Hallo! Nu, in mijn tussenjaar, ga ik een langgewenste reis richting het verre noorden maken. Ik heb altijd graag de magie van Scandinavië willen beleven en ik hoop dat ik dat de komende twee weken waar kan maken! Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal tegen ga komen in en op weg naar het verre noorden van Noorwegen en Zweden. We zullen het beleven!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 86424

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Trip richting het Noorderlicht

Landen bezocht: