Een spa dag! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu Een spa dag! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu

Een spa dag!

Door: Wendi

Blijf op de hoogte en volg Wendi

17 Februari 2017 | Noorwegen, Oslo

Hei venner!!!

Hahaha! Nooit gedacht dat ik dat ooit zou schrijven, laat staan boven een reisverslag uit Noorwegen XD.
Vandaag dus naar een soort spa/ wellness toestand geweest hier in Oslo (wel met zwempakken hoor! Geen zorgen XD). Reclame werkt toch goed: ik had een heleboel borden en posters in de metro hiervan gezien. Vaker is het zo dat ik door dat soort reclame op het idee kom om naar een bepaald toneelstuk of musical of iets dergelijks te gaan, maar in dit geval dus naar een fancy zwembad!
Eerst vanochtend een Noors ontbijt gehad hier (die "zeer smelly vis" die in Scandinavië blijkbaar veel gegeten wordt lag er ook bij, maar daar ben ik maar met een grote boog omheen gelopen...) en toen richting centrum gegaan.
Het was nog een hele bustocht voordat ik bij bestemming aan was gekomen, maar gelukkig erg mooi omdat we de hele weg langs de "kust" van de fjord van Oslo reden.
Het was ook heel erg mooi en zonnig weer vandaag, wel koud maar ook licht! Later is het wat dichtgetrokken, maar toen lag ik in het zwembad. Na de middag daar te zijn geweest was het wel mooi en dus de bus weer teruggenomen. Nog een zeer aardige Noorse mevrouw die er op stond mijn "zone 2 buskaartje" (ik heb zelf een zone 1 kaart, dus die zone 2 moest er nog bij) van 20 kronen te betalen omdat de buschauffeur niet kon teruggeven van mijn 500 kronen en ze het zielig vond als ik de bus moest missen. Dat was geen ramp geweest, hoor, maar het was alsnog erg aardig en hulpvol van die dame :-)
En nu ben ik weer terug hier op mijn kamer, ik ga zo thee zetten, en ik moet van mezelf "op tijd" naar bed gaan, want morgenvroeg ga ik alweer naar Bergen. De treinreis daar naartoe schijnt één van de mooiste routes te zijn die er bestaan, zo hoor ik van 3opReis, dus ik vind het het wel waard zo vroeg op te moeten staan. Het laatste stukje zal ik met vervangende bus moeten afleggen, want ook in Noorwegen hebben ze werkzaamheden aan het spoor. We gaan het wel weer beleven!
Ik hoop vooral dat de weergoden me goed gezind zijn: de weersvoorspellingen van Bergen zeggen de komende dagen veel regen, maar dat kan natuurlijk altijd nog veranderen!



  • 17 Februari 2017 - 23:54

    Lotte:

    Hey! Klinkt ontspannend, zo'n middagje in de spa! Ook mooie foto's van Oslo! Bijzonder dat daar zo'n pak sneeuw ligt, nu de sneeuw in Nederland weer verdwenen is :P Veel succes op je reis naar Bergen morgen! :) Xx

Tags: Spa, Noorwegen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendi

Bures! Haha, dat is Saami voor Hallo! Nu, in mijn tussenjaar, ga ik een langgewenste reis richting het verre noorden maken. Ik heb altijd graag de magie van Scandinavië willen beleven en ik hoop dat ik dat de komende twee weken waar kan maken! Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal tegen ga komen in en op weg naar het verre noorden van Noorwegen en Zweden. We zullen het beleven!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 86423

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Trip richting het Noorderlicht

Landen bezocht: