Voorpret - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu Voorpret - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu

Voorpret

Door: Wendi

Blijf op de hoogte en volg Wendi

14 Februari 2017 | Nederland, Nederland

Bures! Hei! Hallå! Het Saami, Noorse en Zweedse woord voor "Hallo"! (Ja, ik begin maar vast)
Overmorgen is het dan zover: 10.45 vertrekt het vliegtuig naar Oslo, waar ik mijn reis richting het verre noorden ga beginnen!
De tassen staan zo goed als klaar (vandaag nog met en zonder op de weegschaal gestaan om te kijken of het niet te zwaar is om mee te mogen als handbagage XD), camera accu's zijn opgeladen en er zit genoeg warme kleding in mijn tas. Aan de voorbereiding kan het dus niet liggen :-)
Ik ben ook ruim een maand geleden begonnen met het leren van de Noorse taal en al is mijn kennis er van nog niet zo bijzonder groot, ik kan in ieder geval vertellen wie ik ben (Hei! Jeg heter Wendi) en waar ik heen ga (Jeg skal gå til Norge og Sverige). Ik vind het leren van nieuwe talen zo leuk en het luisteren naar de "native speakers" is zeer leerzaam, dus ik verwacht dat ik ook nog wel wat bij kan leren als ik er ben! (En zo niet: ik heb vernomen dat iedereen daar in Scandinavië fantastisch Engels spreekt, dus het moet toch goed komen.)

Aan het begin van mijn tussenjaar heb ik een lijstje gemaakt met dingen die ik wilde doen in de tijd tot aan mijn studeren: meer piano spelen, andere talen leren, online cursussen volgen. Nog één van die dingen was reizen. Winter kwam en toen besloot ik toch maar mijn kans te grijpen om (hopelijk) het noorderlicht te zien, want de komende drie jaar heb ik daar sowieso geen tijd meer voor. Nu kan het nog, haha! Ik heb er een reis om heen gebouwd (als je naar Noorwegen gaat moet je natuurlijk niet de fjorden vergeten!) en nu is het dan eindelijk bijna zover!

Ik vind het toch ook wel een heel klein beetje spannend, alleen deze rondreis maken. Ik ben wel vaker alleen op reis geweest (ik heb London meerdere malen onveilig gemaakt :-D ), maar zo van plek naar plek in landen die nog onbegaan terrein voor mij zijn: dit is de primeur! Toch kan zo'n soloreis, denk ik, heel heilzaam en leerzaam zijn. Ik kijk er naar uit nieuwe mensen, uit Noorwegen, Zweden of hele andere plekken, te ontmoeten en om alle magie en schoonheid van die landen te ervaren! Je ziet wel eens foto's en films voorbij komen in boeken of op TV, dat is al prachtig, maar ik hoop (en ik denk) dat het in het echt nog mooier is!
Ik heb er vooral heel erg veel zin in!

Ik hoop jullie met dit reisdagboek een beetje op de hoogte te houden van mijn ervaringen in Scandinavië, en natuurlijk dat ik later nog eens terug kan kijken op een hopelijk prachtige reis!


  • 15 Februari 2017 - 06:58

    Jan:


    Hoi Wen, net in de trein naar Amstelveen zie ik dat het er toch van is gekomen, je bent begonnen met je blog. Goed bezig. Stoere meid. Ik bent benieuwd naar de andere reacties. See you tonight. Gr dad

  • 15 Februari 2017 - 10:25

    Lotte:

    Hey Wendi! Wat leuk dat je een reisblog begonnen bent voor je Scandinavië trip! Ik ben benieuwd naar al je reiservaringen die je binnenkort gaat meemaken :)
    XX Lotte

  • 15 Februari 2017 - 21:45

    Janet:

    Wendi, heel veel plezier en succes toegewenst.
    Je hebt al een mooi verhaaltje geschreven. Goede reis!
    Liefs mam

  • 16 Februari 2017 - 18:13

    Oma:

    Dag Wendi, heel veel succes en veel plezier geniet er maar van
    heel veel groetjes ban Oma

  • 16 Februari 2017 - 21:38

    Chantal:

    Hey Wendi, fijn dat je dit gaat schrijven:)
    Ben echt zo benieuwd hoe het daar is...
    Gelukkig kun je doordit me tenminste een beetje op te hoogte houden. Yeey
    Veel plezier daar!! Geniet van de mooie dingen daar. Vergeet niet alles vast te leggen met camera hé:)
    Groetjes je nichtje;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendi

Bures! Haha, dat is Saami voor Hallo! Nu, in mijn tussenjaar, ga ik een langgewenste reis richting het verre noorden maken. Ik heb altijd graag de magie van Scandinavië willen beleven en ik hoop dat ik dat de komende twee weken waar kan maken! Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal tegen ga komen in en op weg naar het verre noorden van Noorwegen en Zweden. We zullen het beleven!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 86426

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Trip richting het Noorderlicht

Landen bezocht: