Dag en i Oslo! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu Dag en i Oslo! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu

Dag en i Oslo!

Door: Wendi

Blijf op de hoogte en volg Wendi

16 Februari 2017 | Noorwegen, Oslo

Hallo Oslo!
Haha, met de meest comfortabele vlucht die ik ooit heb gehad (gratis thee en de hele bank voor mezelf!) ben ik rond 1 uur vanmiddag in de Noorse hoofdstad aangekomen.
Het is toch altijd wel bijzonder, hoor, vliegen! Het was druilerig weer in Amsterdam, maar boven de wolken lijkt het net of je over een dikke met zonbeschenen laag sneeuw vliegt. Boven Noorwegen kwamen er eindelijk wat gaten in het wolkendek en kon ik het land van bovenaf bekijken: alles besneeuwd en vol met dennenbomen die met hun witte takken de hellingen bekleden.
Na het weer veilig op de grond beland te zijn de trein genomen naar het centrum van Oslo, waar ik de metro nam naar mijn verblijfplaats. De snowboots kwamen meteen goed van pas, want heel Oslo is helemaal wit en om naar mijn adres te komen moet je een volledig besneeuwde helling oplopen!
Al was het vandaag wat koud en bewolkt hier, de weersvoorspellingen zijn goed voor de komende dagen en hopelijk zie ik de zon morgen nog!
Ik merk ook wel dat ik ben aangekomen in het land van de wintersport: er zijn allerlei stadia en sportgelegenheden waar je kunt skiën (ja, midden in de stad) en schaatsen en ik ben ook al aardig wat sportievelingen tegengekomen met helm nog op en skipak nog aan.
Oslo is, gebaseerd op wat ik tot nu toe er van heb gezien :-), geen drukke stad en zeer ruim opgezet. Er zijn mooie, ruime parken waar veel wandelaars zijn, zoals het Vigeland park dat helemaal volstaat met sculpturen. Veel mensen zien dat park misschien als een cliché voor toeristen, net zoiets als de Big Ben, maar toch is het heel erg mooi en bijzonder om met eigen ogen te zien (wederom, net als de Big Ben :-D).
Uiteindelijk was het toch al weer half zes, dus mijn klok was rond, en nu, na wat in de stad te hebben gegeten, zit ik hier lekker op mijn kamer met de verwarming aan te schrijven over mijn eerste dag van mijn rondreis door Noorwegen en Zweden. Toch ook wel een beetje gek: vanochtend nog opgestaan in mijn eigen huis en al weet je dat je de komende twee weken op reis bent, iets in je gelooft het toch nog niet helemaal totdat je dan op een Noors vliegveld bent geland. Ja, het is toch echt waar!!! Ik heb een zeer fijne eerste dag beleefd, even though een klein beetje vermoeiend XD, en ik prijs mezelf zeer gelukkig dat ik dit zo kan doen!
Ik ben benieuwd wat ik morgen ga zien en doen. Eerst zo thee drinken :-)

Ik denk tot morgen weer, haha!

Ps. Wat leuk om die berichtjes van jullie onder mijn eerste verhaal te lezen! Leuk medium dit :-)

  • 16 Februari 2017 - 22:57

    Appie Makiharablabla:

    Hey Hassan!!

    Super leuk om dit te lezen! (ik vind het nog steeds jammer, dat ik niet met je mee kon) Maar echt super cool!! Je maakt mij echt nieuwsgierig om zelf nu ook gewoon ff een vliegtuigje te boeken en even hoi tegen je te zeggen xD. Ik snap je trouwens heel goed met het niet beseffen van je reis. Het is toch echt zo dat ik hier al bijna een week zit, maar ik merk er eigenlijk vrij weinig van dat dit nog vijf maanden zo door blijft gaan.. ^^

    Echt heel erg cool man! (snap je hem? cool..? want het is der koud, ja padum tssok) Ik hoop echt dat je het heel erg leuk gaat krijgen en dat je het licht (halleluja) ... het noorderlicht gaat zien! De geile geit staat je bij mattie!

    XXX Appie aka Lottie

  • 17 Februari 2017 - 09:41

    Mam:

    Goedemorgen Wendi,
    Je hebt de sfeer en de beleving weer prachtig weergegeven in jouw verslag van 16 februari 2017.
    Ook heb je mooie foto's erbij gedaan.
    Veel plezier vandaag in Oslo. Ik ben benieuwd hoe het Noorse ontbijtje was.
    Groetjes en veel liefs uit regenachtig Gelderland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendi

Bures! Haha, dat is Saami voor Hallo! Nu, in mijn tussenjaar, ga ik een langgewenste reis richting het verre noorden maken. Ik heb altijd graag de magie van Scandinavië willen beleven en ik hoop dat ik dat de komende twee weken waar kan maken! Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal tegen ga komen in en op weg naar het verre noorden van Noorwegen en Zweden. We zullen het beleven!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 86451

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Trip richting het Noorderlicht

Landen bezocht: