Een stadswandeling - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu Een stadswandeling - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu

Een stadswandeling

Door: Wendi

Blijf op de hoogte en volg Wendi

01 Maart 2017 | Zweden, Stockholm

Hallo mensen!

Vandaag het laatste bericht vanuit Stockholm en daarmee Scandinavië. Morgen zit ik namelijk weer in een vliegtuig terug naar Nederland (ik heb net via de app ingechekt! Makkelijk is dat, zo via de telefoon). Ik zal morgen waarschijnlijk nog wel een blogpost schrijven, maar dit is de laatste vanuit het noorden.
Vandaag heb ik nog een zeer leuke en actieve dag beleefd hier in Stockholm. Ik heb een heel eind gewandeld, van eiland naar eiland.
Als eerste ben ik vanochtend met de metro naar de Kungliga Biblioteket gegaan. Een erg imposant gebouw, waar voor ik mijn lunch heb gegeten. Daar vandaan ben ik naar het eilandje Skeppsholmen gelopen. Ik heb een heleboel foto's kunnen maken vandaag: heb aardig wat aan sightseeing gedaan en bovendien scheen de zon ook nog even! Ik vind het heel erg mooi en leuk om de zon en gebouwen en natuur waar de zon op schijnt te fotograferen.
Een nog kleiner eilandje dat met een brug verbonden is aan Skeppsholmen is Kastellholmen. Daar heb ik een rondje omheen gelopen en vervolgens ben ik via Gamla Stan, waar ik gisteren ook was, naar Södermalmen (ook net als gisteren) gelopen om koffie te drinken en om via daar naar Langholmen te lopen. Langholmen was ook zeer fotogeniek. Het is erg "heuvelachtig" en het lijkt alsof je midden in een bos loopt als je daar bent.
Uiteindelijk nog de brug over gelopen naar Kungsholmen en toen ben ik maar in de metro richting het centrum gestapt om te gaan eten.
Ik heb heel wat af gelopen vandaag, want je ziet natuurlijk wel het meest als je boven de grond bent in plaats van in de metro :-). Er is dan ook zoveel om op de foto te zetten! Ik moet thuis alles maar eens gaan uitzoeken :-).

Nu ben ik een beetje weer mijn tas aan het inpakken, maar gelukkig heb ik morgenochtend ook nog genoeg tijd om alles klaar te maken.
Morgen dus mijn laatste dag hier in Scandinavië. Het was een hele reis en een hele belevenis! Morgen zal ik proberen enigszins de boel te "evalueren" :-).
Ik ben van plan redelijk op tijd naar het vliegveld te gaan (met de Arlanda express, dus dan ben ik er zo).

Dus, waarschijnlijk tot morgen!

Xx

  • 01 Maart 2017 - 20:41

    Mam / Janet:

    Lieve Wendi,
    Morgen ben je weer thuis, ik kan niet wachten je weer te zien.
    Wat een fantastische reis heb je gemaakt.
    Vandaag ook weer een prachtige dag gehad (met mooie foto's)
    met een beetje zon en mooie wandelingen.
    Ik hoop dat alle souvenirs in de tas passen!

    Liefs mam

  • 01 Maart 2017 - 23:37

    Lotte :

    Heyhey!
    En het is alweer je laatste dag in Scandinavië! Wel fijn dat je er toch in die twee weken een mooie reis van hebt gemaakt ;) Ook leuk dat je weer wat eilandjes hebt bezocht en wandelingen hebt gemaakt in Stockholm vandaag!
    Nog veel plezier morgen in Stockholm en veel succes met je reis naar Nederland!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendi

Bures! Haha, dat is Saami voor Hallo! Nu, in mijn tussenjaar, ga ik een langgewenste reis richting het verre noorden maken. Ik heb altijd graag de magie van Scandinavië willen beleven en ik hoop dat ik dat de komende twee weken waar kan maken! Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal tegen ga komen in en op weg naar het verre noorden van Noorwegen en Zweden. We zullen het beleven!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 86431

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Trip richting het Noorderlicht

Landen bezocht: