Thank you for the Music, ABBA! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu Thank you for the Music, ABBA! - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu

Thank you for the Music, ABBA!

Door: Wendi

Blijf op de hoogte en volg Wendi

27 Februari 2017 | Zweden, Stockholm

Ave friends!

Ja ja, Mamma Mia, Dancing Queen, ik ben naar het ABBA museum geweest vandaag! De band is natuurlijk ontzettend van voor mijn tijd, maar ik heb hun muziek altijd leuk gevonden. Ik heb de musical live in London gezien, de film zo'n 20 keer gekeken en vandaag karaoke gezongen naast de virtuele bandleden in het museum.
Vanochtend van mijn ontbijtje hier genoten en toen de stad in gedoken. Eerst met de beroemde tramlijn nr. 7 mee geweest en de hele lijn "uitgetramt". De tram rijdt langs het water in Stockholm naar Djurgården, waar het museum ook is. Een groot deel van de dag dus gespendeerd in het ABBA museum en daarna ben ik langs het water weer teruggelopen naar het centrum van Stockholm. Het was bewolkt vandaag, maar gelukkig wel droog en niet bijzonder koud.
Ik heb Pippi Langkous nog niet persoonlijk de groeten kunnen doen ;-), maar ik heb wel een aantal leuke kaartjes met de illustraties erop gekocht. Ik ben zo'n fan van de verhalen en films van Pippi! Ik heb ook gezien dat er een soort Pippi Langkous museumpje is hier in de stad, dus die ga ik morgen natuurlijk even opzoeken!
Na verblijd te zijn met Pippi merchandise kon ik het, gezien ik nu in hun thuisbasis ben, niet laten de grootste H&M die ik ooit gezien heb binnen te gaan. En toen was het wel weer etenstijd. De Scandinaviërs, zo ik gelezen heb, zijn dol op pizza, dus ik vond dat ik maar mee moest gaan in die trend en heb me dus te goed gedaan aan een deep-dish pizza :-).

Vandaag dus wat meer van Stockholm gezien en ontdekt. Het is een heel ruime stad en al vind ik dat de Zweden wat "stugger" en minder meegaand zijn dan de Noren, zijn ze hier in Stockholm toch wel vriendelijk en is het een gezellige stad.

Morgen was ik van plan wat aan sightseeing te doen in het oude centrum (Gamla Stan) en te gaan "eilandhoppen" (Stockholm is gebouwd op allemaal eilandjes). Mijn ov-kaart is ook geldig op de veerboten en al kun je de meeste eilanden gewoon te voet per brug bereiken, boten zijn altijd leuk.

Ik heb dus weer een heel leuke dag beleefd hier in Stockholm. Morgen meer!

Xx

  • 27 Februari 2017 - 22:26

    Oma:

    hallo Wendi fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je
    verschillende dingen gaat bezichtigen.
    dat is fijn met zo'n kaart dat je er overal mee kunt reizen
    nou Wendi nog heel veel plezier
    groetjes Oma

Tags: ABBA, muziek, pizza

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendi

Bures! Haha, dat is Saami voor Hallo! Nu, in mijn tussenjaar, ga ik een langgewenste reis richting het verre noorden maken. Ik heb altijd graag de magie van Scandinavië willen beleven en ik hoop dat ik dat de komende twee weken waar kan maken! Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal tegen ga komen in en op weg naar het verre noorden van Noorwegen en Zweden. We zullen het beleven!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 86422

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Trip richting het Noorderlicht

Landen bezocht: