Leven in de brouwerij in Stockholm :-) - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu Leven in de brouwerij in Stockholm :-) - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu

Leven in de brouwerij in Stockholm :-)

Door: Wendi

Blijf op de hoogte en volg Wendi

26 Februari 2017 | Zweden, Stockholm

Hallo luitjes!

Na de change of plans ben ik vanochtend aangekomen in Stockholm! En ik ben zeer verheugd te kunnen zeggen: hier is wél leven in de brouwerij :-).
Ik ben gisteravond rond half zeven uit Kiruna met de nachttrein vertrokken en na nog wel wat geslapen te hebben (ik had een beneden bed (jeej!) in een slaapcoupé) en gezellig te hebben gekletst met twee uitwisselingsstudenten uit India, ben ik om 9.15 (echt precies volgens de dienstregeling! Best knap op een afstand van 1250 km.) hier in Stockholm aangekomen.
Ik heb een openbaar vervoer kaart aangeschaft op het centraal station (die ik ook kan gebruiken voor de trein naar het vliegveld! Hij is er nu al uit :-) ). Ik heb voordat ik kon inchecken bij mijn hotel nog bij een enorme boekwinkel ("the biggest bookstore in Scandinavia") geweest en daarna dus richting hotel gegaan. Zoals ik gisteren al schreef was het gelukt om voor een "habbekrats" een kamer te boeken in een niet verkeerd hotel (zacht uitgedrukt: sjieke boel hier man! Echt een luxe voor een soloreiziger met een rugtas om :D) op de kop te tikken. Dus eenmaal op mijn kamer aangekomen meteen de douche uitgeprobeerd en thee gedronken.
Ik ben blij dat ik hier nu in Stockholm ben! Ik heb nog niet heel erg veel gezien vandaag (vandaar ook (nog) geen foto's bij dit verslag: ik heb niets gefotografeerd vandaag...), maar ik mag de vibes van Stockholm wel! Ik heb natuurlijk ook al wat "insider tips" gevraagd bij Lotte, die destijds enorm enthousiast was over deze stad, dus ik kan me zeker wel vermaken de komende dagen!

Morgen ben ik van plan naar het ABBA museum te gaan: mijn inner disco geest opwekken (Mamma Mia!) :-). Met mijn ov kaart kan ik elk vervoermiddel hier in Stockholm en omstreken nemen en ik heb gelezen dat tramlijn 7 een heel mooie sightseeing route is.
Ook is er het oude stadscentrum en zijn allerlei eilandjes. Genoeg te doen dus! Als ik langer in Kiruna was gebleven, had ik maar een halve dag in Stockholm gehad. Weliswaar zal ik het Noorderlicht deze reis niet zien, maar ik krijg er wel een mooie tijd in Stockholm voor terug.
Ik heb geen spijt dat ik eerder weer naar het zuiden ben gegaan. Ik voel me hier veel beter dan in een grauwe en wat lege stad (ook al was de omgeving, het uitzicht van buiten Kiruna, best mooi): het was een te stille en te sombere omgeving voor mij.

Morgen meer over mijn belevingen in Stockholm!

Xx

  • 27 Februari 2017 - 16:07

    Mam / Janet:

    Hallo Wendi,
    Een mooie ervaring en het whow-effect voor jou in Stockholm al op de eerste dag.
    Je moet je vooral goed kunnen voelen, als die mogelijkheden er zijn.
    De kernwoorden kloppen precies: stad, leven, treinreis en sneeuw. Er had nog aan toegevoegd kunnen worden: doorgaan!
    Veel plezier nog!
    liefs van, mam

  • 27 Februari 2017 - 17:37

    Lotte:

    Hey!
    Fijn dat je een leuke eerste dag in Stockholm hebt gehad! Het is inderdaad een interessante en levendige stad, ik hoop dat je er nog veel plezier gaat hebben voor de rest van je reis!
    Xx

    PS Nog een tip: het Vasa museum is ook heel mooi! (daar staat een enorm 17e eeuws schip tentoongesteld) ;)

  • 27 Februari 2017 - 21:14

    Marco En Paula:

    Hallo Wendi, jammer van het Noorderlicht, maar zo te lezen was de reis zeker de moeite waard. Geniet er nog maar lekker van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendi

Bures! Haha, dat is Saami voor Hallo! Nu, in mijn tussenjaar, ga ik een langgewenste reis richting het verre noorden maken. Ik heb altijd graag de magie van Scandinavië willen beleven en ik hoop dat ik dat de komende twee weken waar kan maken! Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal tegen ga komen in en op weg naar het verre noorden van Noorwegen en Zweden. We zullen het beleven!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 86406

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Trip richting het Noorderlicht

Landen bezocht: