Aanbeland in Viking land! - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu Aanbeland in Viking land! - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu

Aanbeland in Viking land!

Door: Wendi

Blijf op de hoogte en volg Wendi

22 Februari 2017 | Noorwegen, Trondheim

Hei people!

Weer een verhaaltje vanuit het hoge noorden :-)
Vanochtend vroeg ben ik met de boot aangekomen in Trondheim. Eerst nog wat van mijn ontbijtje genoten en rond half tien van de boot afgegaan. Ik heb echt een heel gave tocht gehad op de boot! Ik zou het zeker nog een keer willen doen! De boot vaart helemaal door tot Kirkenes in het noorden, aan de Russische grens, dus misschien... Some day... :-)
Trondheim is helemaal wit en vanochtend sneeuwde het nog een beetje.
Ik heb me vandaag vermaakt in Trondheim: wat rondgelopen en de Nidaros Domkirken gezien. Hele impressive kathedraal in het midden van de stad.
Trondheim is een echte studentenstad, en waar in Oslo en Bergen op elke hoek een 7eleven zit (hier ook wel, maar toch minder), heb je hier overal boekwinkels. Het is heel ruim opgezet en vol met musea.
Na wat boodschappen te hebben gedaan ben ik naar mijn slaapplaats gelopen. Op de kaart kun je niet zien dat je eerst een toch wel steile heuvel op moet! Maar dat geeft dan wel weer mooi uitzicht :-)
Trondheim bestaat uit meerdere "schiereilandjes" en ik zit op "Rosenborg". Het is een heuvel die over de stad en de Trondheimfjord kijkt.
Vandaag was het eigenlijk helemaal niet zo koud, net boven het vriespunt. Dat zal vanaf overmorgen wel anders zijn! In Kiruna zijn de weersvoorspellingen volgens mij goed: veel heldere dagen, wat betekent dat het zeer koud zal zijn (zo'n -15 a -20 's nachts...), maar ook dat de kans bestaat dat ik het noorderlicht zou kunnen zien!
Eerst morgen een treinreis daar naar toe. In de middag vertrek ik en dan zo'n 21,5 uur (!) aan treinreizen later kom ik, als het goed is, aan in Kiruna. Ik ben niet echt nerveus, maar het is toch altijd wel een beetje spannend, zo'n lange reis.
Maar voor nu zit ik hier nog lekker op mijn (eenpersoons! Jippie!) kamer met hot coco :-)

Niet een heel uitgebreid verhaal vandaag, maar toch weer een update.

Xx tot later!

  • 22 Februari 2017 - 20:02

    Mam:

    Hoi Wendi,
    Toch is het wel weer een mooi (uitgebreid) verslag van deze dag geworden.
    Inderdaad bij sneeuw hoort: warme chocolademelk.
    Lekker rustig aan doen vanavond, na een spannende en indrukwekkende boottocht
    en bezoek aan Trondheim.
    Slaap lekker alvast!
    Groetjes,mam

  • 23 Februari 2017 - 12:22

    Lotte:

    Hey!
    Leuk zo'n dag in Trondheim! Het ziet er mooi uit op de foto's! :)
    Ah, lekker hot choco ;)
    Wel een lange treinreis morgen zeg, veel succes!
    Xx

Tags: Sneeuw, hot coco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendi

Bures! Haha, dat is Saami voor Hallo! Nu, in mijn tussenjaar, ga ik een langgewenste reis richting het verre noorden maken. Ik heb altijd graag de magie van Scandinavië willen beleven en ik hoop dat ik dat de komende twee weken waar kan maken! Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal tegen ga komen in en op weg naar het verre noorden van Noorwegen en Zweden. We zullen het beleven!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 86412

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Trip richting het Noorderlicht

Landen bezocht: