Een prachtige bootreis! - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu Een prachtige bootreis! - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu

Een prachtige bootreis!

Door: Wendi

Blijf op de hoogte en volg Wendi

21 Februari 2017 | Noorwegen, Molde

Hi everybody!

Vandaag mijn volledige, in zonlicht dag op de boot richting Trondheim. Morgenochtend meren we daar om 6.00 uur aan, maar eerst vandaag dus een prachtige dag door de fjorden! Echt zo ontzettend mooi! Je weet niet waar je moet kijken: er is zoveel dat je niet eens alles kan zien en op de foto kan krijgen. Je komt bijna niet van het dek af (haha padum tsss)! Het was erg mooi weer zo varend over de wateren van Noorwegen en de zee was rustig, dus ik werd niet door mijn hut geslingerd.
Na gisteravond te zijn weggevaren uit Bergen (bijzonder hoor! Al die lichtjes van de stad!) werd ik vanochtend wakker ergens verder noordwaarts. En dan: breakfast time! Man, wat een keus! Veel traditioneel, zoals vis, opgeklopte boter, knäckebröd, kaneelbroodjes, maar ook meer "Europees": eieren in alle soorten en maten, yoghurt, broodjes etc. Gewoon te veel om uit te kiezen (en allemaal op te eten).
Rond het middaguur kwamen we in Ålesund aan: een Vikingstad met mooie architectuur, ongeveer halverwege tussen Bergen en Trondheim. We zouden pas om 15.00 uur weer weggaan, dus we mochten van de boot af. Sommige mensen hadden via de bootmaatschappij een excursie geboekt; ik ben er zelf op uit gegaan. Iemand op de boot die al vaker mee was geweest zei dat ik de Fjellstua op moest lopen: het uitzicht zou fantastisch zijn. Ze loog niet! Na een paar hele stijle trappen ben je bovenop de heuvel en kun je helemaal over de fjorden, de stad, de bergen meer landinwaarts en de zee kijken. En als kers op de taart: het regende een heel klein beetje terwijl de zon scheen, dus ik zag een dubbele (!) regenboog met als achtergrond de geweldige fjorden!
Mijn camera heeft een aardige workout gehad vandaag: zoveel te zien! Nu leer ik nog eens hoe dat ding eigenlijk werkt en wat ik er allemaal mee kan XD.
Het is bijna jammer dat ik morgen al weer van de boot af ga: er is zoveel moois te zien! Al verheug ik me natuurlijk ook op Trondheim en noord Zweden.
Om 15.00 was ik weer netjes op de boot en werd er een praatje gehouden over Ålesund. De eerste hertog van Normandië was een viking uit dat gebied en veel huidige vorsten van Europa stammen van hem af (soms via een omweg ;-) ). Weer wat geleerd! Tijdens dit praatje konden we ook traditionele lamsham proeven. Die ham doet er ongeveer 4 jaar over om te worden wat 'ie is! Elke keer dat we ergens aanmeren worden er ingrediënten van dat bepaalde gebied aangeleverd voor de boot, dus alles is zeer vers en traditioneel!

Ook grappig: ik was in de trein van Oslo naar Bergen een Duitse mevrouw tegengekomen. We hebben toen wat gekletst en kwamen zo er zo achter dat we allebei op dezelfde boot zouden zitten. Vandaag dus met haar, hier op de boot, nog wat gekletst. Toch leuk dat je zo mensen ontmoet!

Vanavond meren we nog aan in Kristiansund, en dan dus morgenochtend in Trondheim. Ik hoef pas om 9.50 van de boot af, dus kan nog zeer gaan genieten van m'n ontbijt :-).
Er is ook nog storytelling vanavond, een Noorse traditie (maar nu dus in het Engels...).

Ik heb een heel bijzondere dag beleefd. Veel gezien!
Morgen Trondheim, de viking hoofdstad! Exciting!

Tot de volgende keer maar weer!
Xx

  • 22 Februari 2017 - 12:31

    Milou Houtkooper:

    Hai Wendi,

    Eerste verslag gelezen(het volgende later)....wat bijzonder allemaal!
    Lijkt me een overweldigende ervaring!
    Nog heel veel plezier en mooie momenten gewenst,

    Groetjes,Milou.

  • 22 Februari 2017 - 14:11

    Mam / Janet:

    Hoi Wendi,
    Schitterend verslag en super mooie foto's.
    Het was dus een hele goede tip van de medepassagier om de Fjellstua op te lopen.

    Kijk met je mooie bruine ogen maar fijn rond in Trondheim vandaag
    en lekker genieten van je eigen kamer.

    Groetjes, mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendi

Bures! Haha, dat is Saami voor Hallo! Nu, in mijn tussenjaar, ga ik een langgewenste reis richting het verre noorden maken. Ik heb altijd graag de magie van Scandinavië willen beleven en ik hoop dat ik dat de komende twee weken waar kan maken! Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal tegen ga komen in en op weg naar het verre noorden van Noorwegen en Zweden. We zullen het beleven!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 86409

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Trip richting het Noorderlicht

Landen bezocht: