Welkom in Zweden - Reisverslag uit Östersund, Zweden van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu Welkom in Zweden - Reisverslag uit Östersund, Zweden van Wendi Rheenen - WaarBenJij.nu

Welkom in Zweden

Door: Wendi

Blijf op de hoogte en volg Wendi

23 Februari 2017 | Zweden, Östersund

Hallå mensen!
Ja, zoals het sms'je van de Vodafone dat zegt, ik ben in Zweden aanbeland! Ik schrijf dit in de trein tussen Storlien (op de Noorse grens) en Sundsvall, aan de Botnische golf. Van daaruit moet ik nog overstappen op de trein naar Boden, en daar naar Kiruna. In Sundsvall heb ik straks bijna 4 uur overstaptijd, dus ik plan me te gaan vertoeven in de McDonald's naast het station die als het goed is 24/7 open is ;-).
Vanochtend en vanmiddag was ik nog in Trondheim. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te slapen, zodat ik het tijdens deze treinreis het zolang mogelijk vol kan houden. Tot nu toe voel ik me prima, haha! Ik doe het met minder slaap op een regular basis, dus ik denk dat ik het vannacht wel haal met wegdommelen in de trein. Ik kan niet zo goed echt slapen in een moving vehicle...
In Trondheim heb ik nog een mooie (halve) dag gehad. Het had vannacht gesneeuwd, dus ik had mooie verse sneeuw om mijn voetstappen in te zetten. Altijd als ik een nog niet aangeraakte laag sneeuw zie, wil ik er doorheen lopen :-).
Toen ik richting de stad liep scheen de zon op de besneeuwde daken van de gekleurde houten huizen in Trondheim. Een heel mooi gezicht!
Ik ben op tijd naar het station gegaan (er gaan maar twee treinen per dag naar mijn plaatsen van bestemming en dan wil je liever wel op tijd zijn) en daar kwam ik een man tegen die in Kiruna gestudeerd heeft. Hij kon me nog wat tips geven over wat te zien en te doen daar, en over hoe ik het best het Noorderlicht op de foto zou kunnen zetten, maar hij zei wel: "the Northern Lights should come to you!". Nou, laten we hopen dat ze dat doen ;-)

De treinreizen op zichzelf zijn ook heel erg mooi! Je ziet een heleboel als je met de trein het land doorkruist (al is het nu donker en zie ik alleen de reflectie van de mensen die naast me zitten XD).
Ik reis nu tussen allerlei skigebieden en dus hebben de meeste mensen die hier in de trein stappen ski's of een snowboard bij zich.

Het is bijna niet te geloven, maar ik ben al halverwege mijn hele reis nu! Time flies when you're having fun! Ik heb al een heleboel gezien, gedaan en gefotografeerd. Ik ben heel benieuwd hoe Kiruna is (en vooral hoe koud!). Eerst nog er naar toe reizen ;-).

Xx tot later maar weer!

  • 24 Februari 2017 - 11:14

    Jan& Miep.:

    Hallo Wendi net je reisverslag gelezen fijn dat je het naar de zin hebt.
    Nog fijne dagen gewenst.
    Liefs Jan&Miep.

  • 24 Februari 2017 - 18:37

    Appie:

    Hey drollie!!

    In het thuisland van IKEA! OMG! Ik vind het echt super gaaf wat je doet, en ik hoop dat het Noorderlicht inderdaad gewoon maar naar je toe komt vliegen.. ookal kan licht niet vliegen, tijd daarentegen wel.

    Geniet van Zweden, de sneeuw, gebouwen, het licht wat er niet zo veel is daar.

    Speak to yah later alligator!

    XXX

  • 24 Februari 2017 - 20:27

    Chantal:

    Hey Wendi,
    Mooi verslag weer hoor. Mooie foto's:)
    Ben benieuwd hoe het noorderlicht er uit ziet;)
    Veel plezier en groetjes van Martin en Herma.
    Liefs je nichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wendi

Bures! Haha, dat is Saami voor Hallo! Nu, in mijn tussenjaar, ga ik een langgewenste reis richting het verre noorden maken. Ik heb altijd graag de magie van Scandinavië willen beleven en ik hoop dat ik dat de komende twee weken waar kan maken! Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik allemaal tegen ga komen in en op weg naar het verre noorden van Noorwegen en Zweden. We zullen het beleven!

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 86439

Voorgaande reizen:

16 Februari 2017 - 02 Maart 2017

Trip richting het Noorderlicht

Landen bezocht: